Sunday, June 8, 2014

週日發噏風 Casio, taxi





週日發噏風
CASIO
我今日到九龍一錶店買隻Casio膠錶比公司旅行抽獎之用。

同老闆爹幾句,我孰他的,而每次我買平價手錶有有折的,無他,大家比面。


此錶定價$1,380. 他回價$1,250!,算了罷,利錢低得些好意須回手!
他戴住Explorer I., 看見我手上隻19018 ,佢都吾知勞力士,佢講,條錶帶好靚喎!係什麼錶呀?

我話勞力士石英錶!
佢話勞力士有石英錶的嗎? 嘩金錶喎,敢洗唔洗四萬銀呀?
我無言以對。。。。。。。

他賣錶至少二十年,錶店老闆,日日對住錶十幾個鐘。連勞力士有無石英錶都唔知?那是不是一種對自已行業的一種諷刺!

TAXI
有一次我坐開的士,那時候用係開手波的,我問那老司機如果吾踏極力子,可以由一波入二波,再二波入三波嗎? 佢一句彈過尼,話車有極力子,硬係要踏它才可轉波喇。重話我問D無里頭的問題。

同樣問題我問我在菲律賓酒店司機,他二話不說,得!,重立刻示範我睇二上三,三入四,四落三波,一路都未踏過極力子。他才28歲。所以話老師父不一定勁,後生的吾一定蠏,最重要你有無熱誠去學多D,問多D,思考多D。

我自幼家貧書少讀。大學門口都未入過。所以希望港人有書就要讀,有機會就多問下人,多D思考,我成日都這樣教D女兒門的。香港人多D努力,吾係吾得掂,行行都要專業至有飯吃。我都是廢人一個,就因為讀書少!

所以話我是港燦一名,吾係浪得虚名架!

HK Snob
Watch Fever
HK Kong Tsaan

3 comments:

glen (USA ) said...

Haha, I can read Chinese, but not write. I enjoyed your 'casual' observations of the life as you experience and see it. One will realize there are many colors to a crayon box, and just as in life. There are always oddities, as such, life is full of ying and yang, and large shades of gray all over. Just enjoy as we can, we only live 100 years!

HK Snob said...

Hi Glen,
Great words you have posted on.,
Right, My Life Battery has only 40% left...base on 100% =100 Years.
There is no RE-Charge on life, we will consump it like Candle, an estimated life span provided no rains, no winds no jerk comes to blow it off as he thinks this is his birthday! LOL


Life could be so meaningful, so aweful all depennds on you... WELL, I would have mistake making in my life but I don't regret as Everytime you feel regret you still consuming your candle....

Enjoy... Come to HK, I buy you meal let's SAVE WATER, DRINK BEER!
HK Snob

KELVIN said...

同意, 做事最梗要用心去做就會成功